Digital Knowledge Village II - Borki Nature and Science Park:

Powstanie w ramach projektu „Digital Knowledge Village II - Borki Nature and Science Park”, ma za zadanie łączyć rozrywkę z rozbudzaniem zainteresowania nauką.

W odróżnieniu od tradycyjnych muzeów, stanowiska wiedzy mają zostać zaprojektowane w sposób interaktywny, aby zwiedzający mogli sami, w bezpiecznych warunkach przeprowadzać doświadczenia i badać zjawiska z różnych dziedzin nauk przyrodniczych, społecznych i szeroko pojętej humanistyki

 

Wierzymy, że w środowisko Virtual Reality i Augmented Reality to jedyne medium zapewniające 100% uwagi odbiorcy a łączenie online z offline pozwala na skuteczne angażowanie użytkowników w procesach uczenia się, integracji, wypoczynku i wysiłku fizycznego.

Atrakcje:


Jest to przestrzeń do aktywnego i percepcyjnego poznania świata przy użyciu urządzeń symulujących zachowania, odczucia, sposób postrzegania. Zaoferowane też zostanie środowisko mixed virtual reality, które osobom postronnym pozwolą doświadczyć wrażeń, których doświadcza osoba korzystająca ze stanowiska. .

  • Świat roślin – biblioteka VR roślin świata, rośliny hydroponiczne i ich samodzielna hodowla, tłoczarnia soków i przetworów pakowanych aseptycznie,
  • Świat zwierząt - biblioteka VR ciała człowieka i zwierząt, symulatory (lotu ptaka, pływania ryby, nurkowania) egzoszkielety, symulator wzroku zwierzat,
  • Natura (Geografia i Fizyka) - interaktywna piaskownica ucząca topograficznych, interaktywny stół bilardowy uczący dynamiki, interaktywny stół do air hockeya uczący o siłach tarcia i przyszłych środkach transportu, oraz modułowa stacja meteorologiczna,



  • Robotyka i Elektronika - zestawy do robotyki - 6 programowalnych robotów, zestawy LEGO Mindstorms (lub podobne), poligon fotowoltaiczny.
  • Kuchnia molekularna - 5 profesjonalnych kompletnych stanowisk do live cooking & VR cooking
  • Świat Gier – profesjonalne 24 stanowiskowe środowisko dla graczy komputerowych, turnieje, konkursy programowanie, hecatlony + dodatkowa sala z 300 grami off-line
  • Studio Virtual Reality - greenbox, whitebox, motion capture



Outdoor edukacyjny obejmuje przestrzeń zewnętrzną zapewniającą doznania i aktywny wypoczynek w terenie.

  • ŚCIEŻKI PRZYRODNICZE – ścieżki krajoznawcze pozwalające na poznanie otaczającej przyrody. Zakładane jest zorientowanie ścieżek przyrodniczych wokół gry z przewodnikiem, i wykorzystaniu punktów orientacyjnych oraz wiedzy przekazywanej przez urządzenia mobilne.
  • PARK SURVIVALOWY – forma aktywności, połączona nie tylko z elementami sprawnościowymi wg dotychczasowych standardów, ale również z punktami kontrolnymi wymagającymi rozwiązania prostych zadań umożliwiających dalszą wędrówkę.
  • DRON RACING – ta atrakcja polega na udostępnieniu użytkownikom toru wyścigowego, dronów, googli VR oraz urządzeń sterujących



Podstawową zaletą zastosowania zakrzywionych powierzchni projekcyjnych jest fakt, że poszerzają one znacznie pole obserwacji obrazu (do 30-35%) przy tych samych wymiarach ekran.

    Powoduje to zwiększoną percepcję wzroku obserwatora. Jednocześnie ekrany zakrzywione zapewniają równe odległości projekcji przybliżając widza do wyświetlanej treści. Dopełnienie projekcji "łukowej" czy sferycznej efektem 3D daje potężne narzędzie do wizualizacji przestrzeni, nieocenione w szczególności przy projekcjach przyrodniczych, w symulatorach, trenażerach, w reklamie, itd. Oprócz tego pomieszczenia będą też pozwalały na organizację wystaw, ekspozycji czasowych, prelekcji, konferencji i eventów związanych z realizacją działań Centrum Nauki DKV II.


Lokalizacja:

Lokalizacja parku to miejscowość Borki, gm. Borki, powiat Radzyń Podlaski.

Teren o powierzchni łącznej ok. 36 ha, położony jest na skraju miejscowości Borki, skierowany frontem zabudowań pałacowo dworskich do miasta
oraz rozłożystym terenie o charakterze przyrodniczym położonym w zakolu rzeki Bystrzycy,

Na terenie znajdują się 3 obiekty pod opieką konserwatora zabytków: Pałac Borki wraz z Parkiem, Spichlerz drewniany oraz brama łącząca obiekty.

 
 

Kontakt 

Twoje imię i nazwisko:
Firma:
Email:
Telefon:
Wiadomość:

Irenusz Tomczak

Prezes zarządu


Piotr Bądarczuk

pełnomocnik zarządu / koordynator projektu


Projekt realizowany w partnerstwie w składzie:
Fundacja Obserwatorium Zarzadzania – lider konsorcjum
Electrotile Sp. z o.o.
Agritech Hub Sp. z o.o.
Uxresponse.com Sp. z o.o.
Little Big Data Sp. z o.o.
ROI Consulting sp. z o.o.
KLM – ENERGIA Sp. z o.o.
Pracownia Magia Edukacji Paweł Niewęgłowski
Dreamcast Sp. z o.o.
EVENTROOM Filip Hamerla
High Tower Radosław Grochowski
3J-Studio Grafiki i Ilustracji Justyna Jakubowska